Je zajímavé, že velká řádka lidí letáky nečte, neprohlíží. Někteří je schraňují pro účely sběru, někteří je využijí jako podložku při škrabání brambor. Skoro by se řeklo, že papírové slevové letáky již nefrčí. Opak je ale pravdou. Stále jsou papírové nabídky slev nejsilnější marketingovou cestou, jak získat nové zákazníky. Počet takových letáků, které nás denně zaplavují je opravdu obrovské a stále se zvyšuje.
Ovšem, i velké obchodní řetězce už postupně zjišťují, že toto obrovské množství není úplně nejúdernější, a tak se snaží hledat jiné varianty, jak propagovat svoje akce, zboží a služby.
Makro se snaží situaci změnit
Mezi ty řetězce, které se snaží celou situaci změnit patří například právě Makro. To je velkoobchod orientující se hlavně na malé a nezávislé obchody, restaurace, živnostníky a další drobné podnikatele. Letos má dle dostupných informací v plánu natisknout téměř o polovinu papírových letáků méně, než v loňském roce. Podle všeho tak ušetří v České republice téměř 1 800 tun papíru. Makro si omezení takových papírových letáků může dost dobře také dovolit proto, že asi polovina všech jejich zákazníků je zaregistrovaná tak, že má firma k dispozici emailovou adresu. Tím pádem může zasílat nabídky v elektronické podobě.
Přesná čísla se nedozvíme
Velké firmy však nechtějí ani přesné informace o počtu letáků sdělovat. Podařilo se pouze dohledat informace obchodního řetězce Billa, která uvádí, že se jedná o několik milionů kusů papírových letáků měsíčně.
Největší distributor letáků
Mezi největší distributory letáků se řadí firma Česká distribuční, která uvedla, že přes ni se doručí více než dvě miliardy letáků ročně. To by znamenalo odhadem, že jde o 60 tisíc tun papíru. Dále se pak z dostupných údajů dá usuzovat, že na celém Českém trhu se ročně vyrobí až čtyři miliardy letáků.